Montessori Europe 2018
SZANOWNI CZŁONKOWIE MONTESSORI EUROPE,
Kolejny kongres Montessori Europe odbędzie się w Sofii (Bułgaria), w dniach 05 -07 października 2018 roku. Organizowany jest we współpracy z Association Institute Montessori Bulgaria. Bułgaria i Sofia to miejsca warte odwiedzenia - prosimy obejrzeć video prezentujące Bułgarię. Prezentowane miejsca staną się jeszcze bardziej niezwykłymi, jeśli je odwiedzisz . W tym roku zwrócimy sie ku praktycznym aspektom pedagogiki Montessori, albowiem temat kongresu to:
W KLASIE MONTESSORI - INSPIRUJĄCE NAJLEPSZE PRAKTYKI
Kierujemy zaproszenie do zgłaszania propozycji zajęć warsztatowych. Serdecznie zapraszamy do wzięcia aktywnego udziału w kongresie i prosimy o przesyłanie propozycji zajęć warsztatowych, które będą stanowiły wartościowy wkład w rozwój edukacji montessoriańskiej w Europie.
Termin nadsyłania ofert: 15 kwietnia 2018 r.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Montessori Europe: http://montessori-europe.net/congress/call-for-proposals/
Mamy nadzieję, że zagadnienie szczegółowe prezentowane niżej zainspirują Państwa.
Przewidujemy, że rejestracja na kongres rozpocznie się w pierwszym tygodniu maja - pozostańmy w kontakcie. Prosimy o zarezerwowanie terminu od 05 do 07 października 2018 roku oraz o podzielenie się tą informacją i zaproszenie kolegów, nauczycieli i przyjaciół do wzięcia udziału w kongresie.
Do zobaczenia w Sofii!
Christian Grune, Anna Mariya Yotsova, Beata Bednarczuk oraz Mirjam Stefels (Komitet Programowy Kongresu Montessori Europe w Sofii)
Nasza strona: www.montessori-europe.net
Email: workshop@montessori-europe.net
Temat kongresu: W KLASIE MONTESSORI - INSPIRUJĄCE NAJLEPSZE PRAKTYKI
Pragniemy opracować program cechujący się wysoką jakością oraz na tyle praktyczny i użyteczny, na ile to możliwe. Prosimy potraktować poniższe zagadnienia szczegółowe jako rodzaj myśli przewodnich:
1. KLUCZOWE CECHY KLASY MONTESSORI
- a. Rozwój jakich potrzeb wynikających z planu rozwoju dziecka należy wspomagać?
- b. Środowisko zweryfikowane naukowo - istotne elementy/klucze
- c. Niezbędne komponenty edukacji montessorianskiej
- d. Grupy dzieci w różnym wieku - co jest niezbędne dla budowania całożyciowych umiejętności?
- e. Umiejętności społeczne - społeczeństwo wspólnotowe, podstawy budowania społeczności
- f. Montessoriański nauczyciel - rola przewodnika - osobowość, kwalifikacje, podejście
2. SZANSE DLA KAŻDEGO DZIECKA
- a. Najlepsze strategie wprowadzania zasad pedagogiki Montessori w szkołach publicznych
- b. Co jest niezbędne, aby rozpocząć działalność żłobka (0-3)?
- c. Co jest niezbędne, aby rozpocząć działalność przedszkola (3-6)?
- d. Co jest niezbędne, aby rozpocząć działalność szkoły podstawowej (6-12)?
- e. Co jest niezbędne, aby rozpocząć działalność szkoły średniej- (2-18)?
- f. Edukacja dwójęzyczna i międzykulturowa - dobre praktyki
3. WSPIERANIE NATURALNEGO ROZWOJU OSOBOWOŚCI
- a. Lekcje wdzięku i grzeczności - podstawy dla rozwoju moralnego
- b. Szczególny charakter potrzeb i rozwoju dziecka w wieku od urodzenia do 3 roku życia
- c. Praca z rodzicami - partnerstwo na rzecz rozwoju dziecka
- d. Kosmiczna edukacja - współzależności
- e. Wielkie lekcje - dlaczego są tak znaczące?
- f. Szkoła średnia - dobre praktyki w budowaniu szkoły "Dzieci Ziemi"
4. WYZWANIA STOJĄCE PRZED EDUKACJA MONTESSORI
- a. Technologie informacyjne w klasie Montessori
- b. Edukacja włączająca
- c. Edukacja na rzecz pokoju
- d. Wspólna odpowiedzialność za środowisko - w jaki sposób Montessorianie mogą zmieniać świat?
Linki:
http://imontessori.bg/?lang=en
http://www.montessori-europe.net